Thursday 2 November 2017

My Daily Routine | Skincare

Hello my beauties !

Hari ni i nak share my daily updated routine :D Like i said, i bukan jenis beli semua product belambak then insert je dalam my skincare. No. I bukan macam tu, i buat patch test dulu, and i check reviews dengan people yang ada sama skin type and skin concern macam i, i buat trial and error dulu :D

Setakat ni, ini jelah apa yang i pakai on face and how i apply. I dah susun ikut urutan macam mana i pakai :D

Boleh click on this picture kalau nak besar kan image kayy !



For serum, i tak insert i pakai apa sebab i have lots of serum so macam tak fixed. Tapi apa2 serum yang ada vitamin C, i akan pakai waktu malan sahaja. Boleh je nak pakai waktu siang. Tak ada masalah pun ehek.

So ini lah semua skincare yang i pakai :D Will update my skincare bila i dah habis the whole bottle or kalau my skin perlu kan certain products only.




Btw kalau malam tu i rasa macam malas or i rasa macam nak my skina bernafas, ni routine i :



So yeah i rasa tu je kot i nak share, bawah2 ni i akan zoom2 sikit semua products :D


Current Aloe Vera Gel that im using :D Dulu i pakai Neubest, but dah tinggal sikit so i purchase yang baru and terus pakai hehe. BEST !



Dia ada 2 sizes, satu macam travel kit satu lagi standard size, yes lagi murah dari Neubest punya :D



Ni semua sunblock yang i pernah pakai, yes tak banyak sebab tak pernah habis pun even beli 1 bottle hahaha. OLAY tu TAK RECOMMENDED AT ALL. Sticky sangat and oily, yucks.

Skin Aqua best gilaaaa, i ada review dekat blog and twitter ! 



Ni my favourite lip balm everrrr, dupe dia is Burt's Bee Lip Balm. Boleh purchase dekat website or ig.



Castor Oil ni Holy Grail i untuk lebat kan lashes and hair growth. Nanti i'll make a review for this yaa !



Ni i got it from Nature's Palette, boleh check ig and twitter diaorang. I paling suka rose water diaaaa, scrub tu macam tak berapa suitable sangat for my skin. So i pakai once every 2 weeks je.




Fave face mist everrr !! But lepas dah habis ni, i nak try DYXY Green Tea Face mist pulak hehe.



I suka this skincare set, bestt ! the moisturizer buat my skin tak oily. Serum dia pudar kan parut jerawat and cleanser dia ph5.5, wuhoo.




Serum yang i tukar2 tapi Vitamin C only waktu malam je i pakai :D



Chamos Acaci Galactomyces Essence, Acne Spot Treatment, Bifida. Soon i akan review yaa, sabar dongg.


Mask !! I Have tried SEP yang CANOLA tu and tak sesuai untuk skin i. I oily skin :D SEP Green Tea is AMAZINGG ! Watsons Brightening tu, i can tell my face kulit macam 1 shade cerah after using one pack :) and im going to use this brand sampai habis for straight 5 days, today is my first day :D sebab i rasa kalau pakai straight 5 days result dia lagi fast kot hehe. We'll see ! Berries tu tak pernah cuba lagi tapi i akan try in 4 days (lepas orange mask hehe) :D


Favessssss !! Review on these babies soon !!



Fav makeup remover everrrr, tak payah basuh pun muka lepas pakai nii. BEST !




Whole complete collection of ESKINOL. Review is coming !





Rasanya sampai sini je kot, i will update more !

Also kalau nanti one fine day if you want to search balik this post check label dekat bawah and search dekat search box sebelah tauu.

<3



_________________________________________________________________________________

Regards,
Admin Twt_MakeupTips


No comments:

Post a Comment